onsdag, juli 12, 2006

Mr Depp












Det blir pirates of the Caribbean för mig på lördag. Finally. Älskar inledningsscenen med Captain Jack Sparrow i den förra. När han kliver i land i samma sekund som båten sjunker. Verkligen solklar. Jag hoppas att det blir lite mer Sparrow och lite mindre av Orlando Blooms och Keira Knightleys fåniga kärlekspar i uppföljaren. Johnny Depp är favorit skådespelaren, alla kategorier. Inte för att jag gillar alla hans filmer. Som Arizona Dream, den fattade jag ingenting av. Eller Hallströms Chocolat. Trist. Men Johnny var bra. Johnny är alltid bra. Kanske därför att nästan alltid spelar en udda karaktär som är omöjlig att inte gilla. Jag hatar gangsterfilm men har säkert sett Donnie Brasco fem gånger. Att jag ofrivilligt sitter och glor på den filmen varje gång den visas på TV (det gör den ofta) beror knappast på Al Pacino. Även om Al också onekligen är bra. Trots alla oförglömliga, outstanding och skruvade karaktärer Mr Depp har på sin meritlista så är det, enligt min mening, ändå som Gilbert Grape han är som allra bäst.

2 Comments:

Blogger The Dog of Freetown said...

Can't beat Jonny Depp. He doesn't have to act, he just has to be himself. I'd love to know what he and Vanessa Paradis talk about over breakfast.

5:27 em  
Blogger MissTaken said...

Åh Johnny <3 My guy!! :D Älskar Donnie Brasco!

12:31 em  

Skicka en kommentar

<< Home