torsdag, juli 06, 2006

Överskattade kärleksfilmer:








  1. Borta med vinden
    Efter fyra svåruthärdliga timmar insåg jag att filmhistoriens mest kända filmkyss gått mig obemärkt förbi. Detta är en hemsk film med ett än mer hemskt osympatiskt kärlekspar som inte ens gillar varandra. Inte ens lite grann. Scarlett O'Hara är en bortskämd dumhuvud och Rhett Butler är en dumbom för att han inte inser att Scarlett är en hopplös bortskämd dumhuvud. Frankly, my dear, I don't give a damn. Jag kan inte annat än att hålla med.
  2. Eternal Sunshine of the Spotless Mind
    Jag hade enorma förväntningar på denna film. Störtfallet från förväntningen till besvikelsen gjorde nästan ont. Jim Carrey i en seriös roll och Kate Winslet med skojig frisyr, en historia om kärlek som övervinner allt. Det lät onekligen bra. Får skylla mig själv, jag borde ha insett, jag gillade ju inte i huvudet på John Malkovich heller. Hjärnan har ingen plats i en kärlekshistoria. Hjärtat, det är hjärtat som skall vara i centrum.
  3. När Harry mötte Sally
    Jag tål den bara inte!

4 Comments:

Blogger Peter Madison said...

Borta med vinden....exakt. En av världens "bästa" filmer är som ett såååå låååångt avsnitt av Glamour.....ungefär.

11:19 fm  
Blogger The Dog of Freetown said...

Jag gillade Eternal Sunshine... Gott granskar!

1:19 em  
Anonymous Anonym said...

Håller med till fullo ang både borta med vinden och När Harry mötte Sally, men Eternal Sunshine däremot--- aj, vad jag tyckte den var bra. Var helt skakis i dagar efteråt.
Men så hade jag inte heller några föräntningar.

3:28 em  
Blogger Sugar said...

...man ska aldrig ha för stora förväntningar.

11:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home