fredag, juli 07, 2006

Alla som jobbar för SJ säg efter mig S E R V I C E !

Jag föreslår att ni tar och bläddrar lite i litteratur som redogör för begreppet och lägg gärna lite extra tid på att skumma igenom kapitlen som handlar om att göra kunden nöjd och om att kunden alltid har rätt.

Av erfarenhet har jag förstått att service inte är SJ starka sida. Jag tror inte att begreppet alls används inom organisationen. Deras starka sida är inte heller låga priser, smidigt bokningssystem, många avgångar eller punktlighet.

Jag kan inte komma på något som kan sägas vara deras styrka. Men för att citera en ”tillmötesgående” konduktör. Tåget är kanske en och en halv timme försenat men vi tar dig från punkt A till punkt B likförbannat. Så betala!

Det säger ju något om deras affärsidé i alla fall.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

underbar text....

11:22 em  

Skicka en kommentar

<< Home