tisdag, maj 30, 2006

Ta en kaka












Jag såg filmen The Machinist med Christian Bale i huvudrollen häromkvällen. En snygg thriller enligt min mening men jag tror att många kan ha lite svårt för denna typ av mardrömslik, paranoida historia, den framstår säkerligen lätt som lite seg.

Bale var förstås lysande, som vanligt. Jag har gillat allt det jag har sett honom göra. Allt från när han barnskådespelare spelade i Spielbergs Solens rike. Verkligen briljant. Och kan man säga något annat om en skådespelare som har lyckats att göra något bra i rollen som Batman.

Inför rollen i The Machinist hade han bantat ner dig 28 kilo. Han åt ingenting alls. På flera veckor. Med endast 55 kilo på kroppen är han så mager att han nästan går att se igenom. Det får sannerligen Zellweger 20 kilo upp diet á la Bridget på bagles med jordnötssmör, hamburgare, pizza och extra proteinrika glassdrinkar att blekna i jämförelse.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Kul att du gillar Bale. Han är helt klart en av mina favoritskådisar. Jag har inte sett honom göra ett dåligt jobb än så länge iaf. =)

För att vara en dryg besserwisser kan jag ju meddela att han faktiskt åt en burk tonfisk och sallad om dagen under den tid han gick ner i vikt. =)

9:43 em  
Blogger Sugar said...

Vad bra, jag tyckte att det var lite väl extremt även för en Hollywood skådis. Det var han själv som sa så i det bonusmaterial som finns kring inspelningen. Jag tror naturligtvis på allt utan minsta opposition.

11:43 em  
Anonymous Anonym said...

Ja, men sån e jag också. =) Jag tror att folk talar sanning tills jag blir bevisad om motsatsen.

Har inte sett bonusmaterialet, läste dock (på www.imdb.com tror jag det var) att han åt det. Men säger han något annat själv kanske det är det korrekta. Törs inte säga att jag är 100% säker på mina uppgifter.

1:47 em  
Anonymous Anonym said...

skulle sätta mig ner och se filmen för ett bra tag edan men somnade bara. har försökt sedan igen, men samma sak. förodligen e filmen inget för mig. jag förkökte se den just pga Bale. men jag ska helt klart göra ett nytt försök nån gång då jag känner mig. måste ju filmen en chans...

7:11 em  

Skicka en kommentar

<< Home