fredag, december 21, 2007

Senare samma dag - julavslutning

Jaha, då var denna termin till ända. Det känns lite småtråkigt med tanke på att det betyder att det bara är några futtiga månader kvar här innan det är över helt. -buhu.

Det var avslutning i gympasalen. Jag ger tillställningen mvg. För det första var den kort. Jag var som sagt lite trött och hade räknat med att sitta och sova under en lång utdragen avslutning med massa tal och tjavs. För det andra var vår rektor inter med - så väv Maggan höll låda i stället - vilken jäkla tur - jag blir galen av at höra rektorn tala, han ser ut och låter som en präst som håller predikan och säger de mest uppenbara saker som - detta är sista info-kaffet innan jul - nähää. The kid påminde mig om en sak rektorn sa första dan - tänk inte på folkhögskolan kan göra för Er - utan vad Ni kan göra för folkhögskolan... (helt seriöst också)
Sedan spelade Edvin och Marit sjöng -Cornelis : Somliga går med trasiga skor och brev från kolonien - mycket passande. De avslutade med att stämma upp i gratulationssång till mig - gud så fint - nu har jag blivit firad i dagarna två - kanske tre om päronen kommer ihåg mig när jag kommer imorgon.