måndag, maj 01, 2006

Provrumsskräck

Står i provrummet

Alldeles ensam!

Händerna riktade upp i taket och tröjan sittandes fast i axel höjd.

Ingen? Nä! Jodå, är man en bredaxlad optimist som jag själv så inser man sällan att problemet med en tajt topp* med brist på stretch, inte är att den är svår att få på!
Det är hur man får den av…

Faan.

Ijjj

Svetten börjar sippra fram ur porerna vid hårfästet.

Panik är ett faktum! Får svårt att andas. Tröjan sitter där den sitter.

Kan inte
be någon om hjälp…(hur skulle det se ut?)
ta i… så att den spricker** (det skulle höras)

Jag borde ha fattat från första början att detta aldrig kunde sluta väl.
Stupid Girl

Jag vid upprepade tillfällen begått detta misstag…o nej, jag lär mig inte av mina misstag. Än så länge har jag alltid lyckats åla mig ur, på något sätt, efter att förbränt hundratals kalorier, alltid med en känsla av evig tacksamhet efteråt. Jag har tackat gud och jultomten och moderjord.

…men den dagen kommer att komma
då jag står där
och får inse faktum
Att det kommer att bli väldigt, väldigt pinsamt.


*läs: topp, tröja eller klänning
** förbaskade god kvalité tröjor som inte går att spräcka sömmarna på