måndag, april 10, 2006

Children, do I have to?

Jag gillar inte barn

Jag tror att det är en synd
…en dödssynd*

Jag menar inte att jag hatar barn
Nej.
Jag gillar dem bara generellt inte!
Somliga barn gillar jag
de är väldigt få

Jag antar att jag skulle gilla mitt egna
om jag hade ett
Det är sånt föräldrar gör
det är nog lag på det
…och att tycka att de är de vackraste som finns
Det ligger i den mänskiga naturen
…för människans överlevnad

Jag tror inte att jag vill ha barn
Det skrämmer mig.

*det tillhör dock inte kristendomens sju dödssynder: högmod, girighet, vällust, avund, frosseri vrede lättja (likgiltighet). Men å andra sidan är jag inte heller kristen

7 Comments:

Anonymous Anonym said...

Väl talat!

Jag gillar ytterst få barn, bara de som är stillsamma och väluppfostrade.

12:10 fm  
Blogger linlasj said...

Jag, som har två "barn" (13 och 15) gillar snarare inte att barnens mammor brer ut sig, tillsammans med sina 25-åriga vänninor som också är störiga mammor. Som om ingen annan varit mamma förut i världen.

Man tar sig för pappapannan.

Det har blivit överbefolkat på mitt favvofik av barn, vagnar och mammor som inte tar någon hänsyn. Irriterande.

Ibland går jag till ett annat fik, vi vill ju inte sitta där borta på "barnavdelningen". Eller så står jag kvar på den andra avdelningen och tar min espresso.

9:50 fm  
Blogger Vilse said...

Min mamma tycker bara om barn som hon har en relation till, och det verkar gått i arv till mig.

Antar att "Mina barn och andras ungar" stämmer ganska bra ibland...

1:52 em  
Anonymous Anonym said...

själv tycker jag om barn, jätte mycket!!!! men ett eget det kan allt kvitta.... varför ska man sätta nya barn till världen när det finns så många andra att ta hand om... dessutom förstörs kroppen av att bära på en klump i nio månader... andras barn, helt ok.

8:48 fm  
Blogger Frog with a Blog said...

Jag tycker om barn när de nar en viss alder blir de intressanta och roliga att tala med. Värst är spädbarnet, äcklig grej, det luktar illa och alla spädbarn ser ut som sma grisar, det finns alltid lite fläskfilé-vibbar över dem.

9:08 fm  
Anonymous Anonym said...

Har blivit tajt kompis med en tvååring på senaste. Riktigt kul att kasta sten i vattnet, läsa bok eller bygga duplo!

Men väldigt skönt att man inte behöver göra det varje dag..

11:12 fm  
Blogger Johan Miderberg said...

"Jag vill rädda barnen och djuren" - miss Östergötland 1998 "Barnen och de små sälarna vill jag kramas med" - miss Venezuela 1999 "Barn, bäbisar, små mjuka djur och gosdjur vill jag rädda" - miss Norway 2001 "Gosdjur, nallar och bäbisar är söta" - miss Germany 2002

3:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home