torsdag, mars 30, 2006

Bonderomantik

Omkring jul förra året blev vi bekanta med mjölkbonden Elin genom Arlas senaste reklamfilm. Denna gödslade min något romantiserade syn på bondelivet. Jag innebillar mig att jag hade älskat att leva som bonde. Jag älskar nämligen kor, dessa nyfikna, vackra och nyttiga djur. Jag kan riktigt se mig själv stå och mocka skit ute i lagården med ett leende på läpparna.
Med säkerhet var detta förra årets bästa reklamfilm. Hon var naturlig, naturen var vacker och det hela ingav en känsla av äkthet. Ett fräscht inslag bland alla kändishypade me2 kampanjer. En ny trend? Kanske det, en fågel har i alla fall viskat i mitt öra att det kommer att bli en fortsättning följer på Arlas reality kampanj. Mer kossor eller kanske en höna…

1 Comments:

Blogger Anna Munkhammar said...

Jag håller inte alls med. Jag tyckte att hon kändes onaturlig.

Instämmer dock med att det är bra om det blir fler "reality" reklamer.

2:46 em  

Skicka en kommentar

<< Home