lördag, september 23, 2006

Årets bokmässa…

...var som alla andra år, fullsatt med kändisar: författare och författar-wannabes, jag sprang bland annat på Liza Marklund, Sören Olsson & Anders Jacobsson, Jonas Gardell, Lasse Eriksson, Annika Lantz, Martina Haag, Martin Kellerman och Mark Levengood. Och flera andra som jag inte kan namnen på eller som jag känner till men inte vet hur de ser ut. I år lyckades jag undvika Jan Guillou vilket är tur då jag tycker han är läskig.

Även fast jag inför mässan hade jag gjort en lång lista över montrar och tider med författare jag ville lyssna på lyckades jag missa det mesta. Dock lyssnade jag till Mark Levengood när han pratade om sin nya bok: Sucka mitt hjärta men brist dock ej. Jag tycker finlandssvenska är väldigt sexigt, jag tycker dock inte att Mark är sexig – rakat huvud är inte min grej, men han är bra än då och jag kan inte få nog av att höra han berätta anekdoter om sin släkt. Han berättade också att han tycker att barn, som står tillsammans när det regnar och är blött, luktar illa. Jag är benägen att hålla med.

En mer udda person på mässan var Linda Rosing som stod och sålde sin memoar. Jag undrar om hon verkligen själv tycker att sina egna läppar är snygga? Det ser ut som att överläppen är konstant svullen. Jag hade lipat mig till sömns varje natt om mina sett ut så.